BlurredMind

Direktlänk till inlägg 24 april 2015

Fågel crash och förvirring

Av blurredmind - 24 april 2015 21:18

Det var en solig morgon, det var dags att bege sig iväg till affären och handla.

Längs med trottoaren kom jag cyklande, glad i hågen över solstrålarna.

Allt känndes perfekt.

Men jag måste ha sett förskräcklig ut.

Plötsligt fick jag syn på en fin liten fågel längre fram på vägen.

När jag närmade mig och bara var ett par meter ifrån fick den syn på mig.

Då flög den iväg, rakt in i planket på andra sidan gatan. (DUNS) 

JA, fågeln överlevde, men mina känslor blev lite krossade.

 

Småsaker, förvirring och snedsteg får mig att le.

När hjärnan går på autopilot, dock är man lite för trött för att förlita sig helt på den.

Som alla de gånger jag gått in på rummet för att byta om. Tar av mig tröjan, sen märker jag att ytterskorna fortfarande är på då jag börjar ta av byxorna.

Eller som detta inlägget, jag fortsätter skriva fast än jag är trött(och känner mig lite flummig), det känns okej att jag får ihop något hyfsat bra. Sen läser jag detta imorgon och ändrar mig helt. Men antagligen kommer jag le åt detta ändå.

Småsaker JA! de underlättar min vardag något fruktnsvärt.

Som detta med att sitta på bussen, oh ja åter till detta ämne.

Musik lyssnar jag som vanligast på i bussen, och det är bra att bussen skakar när man skall bläddra bland sina låtar.

Då behöver man inte sitta och klicka framåt hela tiden, det räcker med att bara hålla fingret vid skärmen så stuttsar den själv upp. ;)

Här om dan såg jag en gås familj ute på promenad, en mamma, en pappa och fyra ursöta små ungar. Detta också när jag tog en busstur!

Sedeldansen är underhållande, speciellt i blåsväder. En gång tappade jag en tjuga då det blåste och började stampa runt omkring mig.

Den klassiska "Sedeldansen". Kan tänka mig det panik drabbade stampandet hos någon som tappar hundralappar.

 

Detta inlägg blev flummigt, fluffigt, förvirrande och nästan helt osammanhängande. But!

"Crazy is sometimes the bases of genious."  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blurredmind - 23 oktober 2017 00:53

Jag rockade loss på löpbandet idag till Sean banans Copacabanana. Inget var omöjligt under dessa minuterar. Det var som att jag blev besatt. Allt fungerade så rytmiskt väl med mina steg och jag fick en väldans feeling. På löpbandet har man ett föns...

Av blurredmind - 5 juni 2017 19:47

I bilen på mataffärens parkering. Utan att veta varför jag har tagit mig hit. Jag behöver inte handla. Varför jag är tom i skallen med en nedstämd känsla är också ett mysterium. Dagen på jobbet har gått över förväntan bra. Skrattat och känt glädj...

Av blurredmind - 4 juni 2017 23:57


Det är fantastiskt hur tomt det kan bli i huvudet, när man väl skall anstränga sig. Såhär på kvällskvisten tänker man på alla världsliga ting. Gamla minnen flyger en upp i ansiktet. Enastående lösningar till förra seklets problem stryker förbi. S...

Av blurredmind - 7 februari 2017 21:08

Argh, jag vill hitta på något! Sitter i bilen på en parkering och frustrerar sönder. Jag skall vara ledig 2 dagar framöver. Så jag har tid att sysselsätta mig med något. Men det är just nu, som jag vill hålla igång! Jag vill vara aktiv, jag vill ...

Av blurredmind - 17 januari 2017 00:05

Han ligger där och trycker än. Djupt inpräntad i mitt inre. Jag tycker inte om det, jag vinner inget på det. Han irriterar och skaver. Det finns inga medel som hjälpt. Det har blivit bättre, genom alla år som gått. Men se på fan han finns kvar d...

Presentation


Hej du!
Här tänkte jag skriva av mig lite. Du kanske redan har fått nog av att läsa om elände, lycka och allt mittemellan.
Men jag skriver ändå, läs om du vill, på egen risk. ;)

Jag önskar dig en bra dag, Enjoy your day, it ain`t coming back.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards