BlurredMind

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Grejerna i byrån

Av blurredmind - 14 mars 2016 11:25

Hittills har mitt liv i största del bestått utav att samla.
Känslor, grejer, erfarenhet.. rubbet.
Jag har alltid trott att min personlighet suttit där.
I allt i stunden, just där och då hur det ser ut för andra.
I att visa omvärlden vilka saker jag valt att samla på i år.
I hur mycket jag tål att ta emot och samla inom mig.
Speciellt i hur jag väljer att se ut. Vad jag har på mig.
Att personlighet har med hur man utvecklar saker till något eget, förstod jag inte.
Man väljer, sedan utvecklas man.

Det som fanns för stunden var det som gällde.
Hur jag tacklar något var inte viktigt.
Det såg jag mer som ett nederlag.
När man tacklade eller gick igenom något, bevisade det att man inte kunnat hantera det som det var.

Låter knäppt, hela min tankegång nu verkar flummig.
Men jag utvecklar för fullt.
Kommer på mer efter hand jag får tankarna nedskrivna.
Så jag kan släppa dem och fokusera vidare.

Grunden till detta grubblande låg i att jag blickade över till byrån.
Den är som mig och representerar mig.
Där samlar jag allt skit, för att det får plats.
För att de sakerna som finns där har jag en gång valt att ha som en ägodel.
När den är full hittar jag nya ställen att samla.
Det är inte ofta jag rensar på de ställen jag pressat till max.
När jag väl rensar, känner jag ett vemod.
Jag har inga problem med att slänga/ge bort det jag inte har nytta utav längre.
Men de flesta saker har jag vemod över att ge bort, de var ändå en del av mig. Trotts att jag inte använt saken alls, eller bara tyckt om-köpt-tryckt ner i lådan. Trotts det står grejen för ett val jag gjort.

Ett val i mitt liv, jag såg, jag gillade, jag gjorde något åt saken.

Grejerna i byrån står för val jag gjort.
De mest obetydliga i mitt liv må hända.
Men undermedvetet var de stora i stunden.

 
 
Dunsaluns

Dunsaluns

14 mars 2016 13:29

det är starkt av dig att rensa. Att ändå göra dig av med det du inte behöver. Även om det finns ett motstånd. Du ger plats för framtida val, utan den tomma platsen blir din väg framåt allt segare. När du rensar upp kan du ta sig lättare fram sen, och får frihet. Jag brukar känna samma som dej, men tänker oftast på det innan jag köper nåt nytt. Därmed blir inte så mycket inhandlat numera... Och plötsligt räcker pengarna till annat som jag vill göra.. Jag måste nog också börja rensa nu... Ta hand om dig !

http://dunsaluns.bloggplatsen.se

blurredmind

14 mars 2016 20:10

Tack för dina visa ord, hoppas det går framåt i din rensning också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blurredmind - 23 oktober 2017 00:53

Jag rockade loss på löpbandet idag till Sean banans Copacabanana. Inget var omöjligt under dessa minuterar. Det var som att jag blev besatt. Allt fungerade så rytmiskt väl med mina steg och jag fick en väldans feeling. På löpbandet har man ett föns...

Av blurredmind - 5 juni 2017 19:47

I bilen på mataffärens parkering. Utan att veta varför jag har tagit mig hit. Jag behöver inte handla. Varför jag är tom i skallen med en nedstämd känsla är också ett mysterium. Dagen på jobbet har gått över förväntan bra. Skrattat och känt glädj...

Av blurredmind - 4 juni 2017 23:57


Det är fantastiskt hur tomt det kan bli i huvudet, när man väl skall anstränga sig. Såhär på kvällskvisten tänker man på alla världsliga ting. Gamla minnen flyger en upp i ansiktet. Enastående lösningar till förra seklets problem stryker förbi. S...

Av blurredmind - 7 februari 2017 21:08

Argh, jag vill hitta på något! Sitter i bilen på en parkering och frustrerar sönder. Jag skall vara ledig 2 dagar framöver. Så jag har tid att sysselsätta mig med något. Men det är just nu, som jag vill hålla igång! Jag vill vara aktiv, jag vill ...

Av blurredmind - 17 januari 2017 00:05

Han ligger där och trycker än. Djupt inpräntad i mitt inre. Jag tycker inte om det, jag vinner inget på det. Han irriterar och skaver. Det finns inga medel som hjälpt. Det har blivit bättre, genom alla år som gått. Men se på fan han finns kvar d...

Presentation


Hej du!
Här tänkte jag skriva av mig lite. Du kanske redan har fått nog av att läsa om elände, lycka och allt mittemellan.
Men jag skriver ändå, läs om du vill, på egen risk. ;)

Jag önskar dig en bra dag, Enjoy your day, it ain`t coming back.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards