BlurredMind

Direktlänk till inlägg 28 april 2016

Dags att föra över stafettpinnen

Av blurredmind - 28 april 2016 00:51

Min moster går i pension nu.
Det är ledsamt att se hennes ansiktsuttryck när hon säger "Då var den tiden över".
Väldigt sällan ser man henne nedstämd. Hon är en livlig dam med skinn på näsan. Inte bryr hon sig om att "göra bort sig" inför andra.
En rättvis människa. Med strängt yttre och stort hjärta. Hon har själv fått höra många kommentarer om hennes arga utseende. Vissa påstod skrattandes sen att de först varit rädda för henne.
Hon är en älskad människa, inte minst utav mig.
Jag är stolt över att ha henne som moster. Samt lycklig att få ha henne nära.

När jag var liten, runt 5-6 år och på semester.
Tillsammans med min moster jag talat om, samt en moster till och hennes man.
När de andra två skulle iväg på sightseeing var jag ensam kvar med hon jag talat om.
Lite pengar hade jag på mig. Och de ville jag använda för att bjuda henne på glass. Då hon frågade om de andra inte skulle få, svarade jag med ett nej. Och för att "jag tycker om dig bäst".
Det hade jag sagt vid 5-6 års ålder. Och det ältar hon än idag. Med ett leende på läpparna och ett smått förnurligt skratt.
Jag står fortfarande vid mitt ord. Trots att jag har fler mostrar, trots att man inte skall favoritisera. Så tycker jag bäst om henne.

Alltid har hon funnits, alltid finns hon vid min sida. Förevigt har hon parkettplats i mitt hjärta.
Hon har agerat barnvakt, psykolog, extra mamma, bästa vän, livschoch och mycket annat.
På tok för mycket har hon gjort och ställt upp med. Jag vet inte vart jag skall börja för att betala tillbaka.
Önskar att jag kan göra mer som gör henne lycklig.
Att hon skall känna det lugn och frid hon givit mig.
Nu då som hon skall pensioneras, är det min tur att ta över.
Ge henne mer tid och uppmärksamhet. Dra med henne på små äventyr. Stötta henne när hon blir rastlös och nedstämd.
En sån fin och genomärlig människa förtjänar det bästa.
Trots sina knasiga snilleblixtar, som att riva ut en vägg eller banka ner en kamin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blurredmind - 23 oktober 2017 00:53

Jag rockade loss på löpbandet idag till Sean banans Copacabanana. Inget var omöjligt under dessa minuterar. Det var som att jag blev besatt. Allt fungerade så rytmiskt väl med mina steg och jag fick en väldans feeling. På löpbandet har man ett föns...

Av blurredmind - 5 juni 2017 19:47

I bilen på mataffärens parkering. Utan att veta varför jag har tagit mig hit. Jag behöver inte handla. Varför jag är tom i skallen med en nedstämd känsla är också ett mysterium. Dagen på jobbet har gått över förväntan bra. Skrattat och känt glädj...

Av blurredmind - 4 juni 2017 23:57


Det är fantastiskt hur tomt det kan bli i huvudet, när man väl skall anstränga sig. Såhär på kvällskvisten tänker man på alla världsliga ting. Gamla minnen flyger en upp i ansiktet. Enastående lösningar till förra seklets problem stryker förbi. S...

Av blurredmind - 7 februari 2017 21:08

Argh, jag vill hitta på något! Sitter i bilen på en parkering och frustrerar sönder. Jag skall vara ledig 2 dagar framöver. Så jag har tid att sysselsätta mig med något. Men det är just nu, som jag vill hålla igång! Jag vill vara aktiv, jag vill ...

Av blurredmind - 17 januari 2017 00:05

Han ligger där och trycker än. Djupt inpräntad i mitt inre. Jag tycker inte om det, jag vinner inget på det. Han irriterar och skaver. Det finns inga medel som hjälpt. Det har blivit bättre, genom alla år som gått. Men se på fan han finns kvar d...

Presentation


Hej du!
Här tänkte jag skriva av mig lite. Du kanske redan har fått nog av att läsa om elände, lycka och allt mittemellan.
Men jag skriver ändå, läs om du vill, på egen risk. ;)

Jag önskar dig en bra dag, Enjoy your day, it ain`t coming back.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards