BlurredMind

Alla inlägg under december 2015

Av blurredmind - 5 december 2015 03:00

Det sorgliga är att jag inte minns då jag var lycklig. De stunder jag varit som lyckligast, de finns inte kvar i mitt huvud.

Istället skall de tragiska minnena från mitt jordeliv spelas upp.

Gång på gång hör jag, ser jag, känner jag allt det hemska saker jag fått uppleva.

Jag vet att jag har varit själaglad, överlycklig och allt annat.

Det har hänt en massa gånger. Men ett konkret minne utav det finns ej.

Man måste ta sig en paus och tänka igenom sitt liv lite sammanfattat och hitta de glädjefyllda stunderna.

Medans de hemska knockar en direkt bara en minimal parallel går att finna.


Det verkligen ironiska är då att när något tar slut, låt säga ett förhållande.

Då träder alla lyckliga minnen fram, riktigt spelas upp som en show i huvudet.

Anledningen till att förhållandet gick i stöpet har försvunnit.

Det är något utav en grym ond cirkel.

Då du är neutral finns minimaliskt med glädje, det negativa ligger istället framme och väntas på att rotas runt i.

De stunder du är lycklig går inom snarast över, sen lär du aldrig se dem mer.

Pass på när du är ledsen och deperimerad, då spelas ditt gömda lyckliga liv upp.


Det är jobbigt för jag kan sakna dig så enormt mycket. Sen "snappar" jag över till den andra hjärnhalvan som hyser agg emot dig.

Överlag är jag lättad, att jag inte behöver finnas för dig på samma sätt. Att jag slipper all skit du drog med dig och kastade på mig.

Du är en fin person trots allt. Dina prioriteringar var helt fel.

Du hade vardagen för bekväm och tog allt i den förgivet.

Du kunde slänga ut flera vackra verser och ord, dina handlingar visade motsattsen.

DU behöve alltså vakna. Så denna gången blev det adjö.

Klandra mig kan varken du eller någon utomstående göra. Chanser fick du, egentligen på tok för många.

Du ljuger, jag kan inte lita mer på dig.


Vad framtiden håller får vi se. Kanske framtiden innehåller OSS igen.

Du är inte genomrutten. Isåfall hade vi inte ens varit ett par.

Som du är nu, bekväm, passiv, tar andra förgivet, negativ... listan kan bli längre.

Det vill jag inte ha i mitt liv.

Jag älskade den fina människan du visade dig vara.

Om han sen finns kvar och den negativa listan är borta. Då kanske.

Vi är unga, vi måste utveklas till dem vi vill vara. Innan vi kan finna ett OSS igen.



Presentation


Hej du!
Här tänkte jag skriva av mig lite. Du kanske redan har fått nog av att läsa om elände, lycka och allt mittemellan.
Men jag skriver ändå, läs om du vill, på egen risk. ;)

Jag önskar dig en bra dag, Enjoy your day, it ain`t coming back.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards