BlurredMind

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Starka människor häromkring

Av blurredmind - 1 maj 2016 06:11

Det är bestämt, jag skall dyngna. 

Någon annan lösning kommer inte till mig just nu.


Jag vet hur det kommer sluta.

Inom en timme eller två ligger jag tvärs över sängen, lika lealös som en död sill och vacker som en sjöko.

Förhoppningsvis kanske jag inte hamnar i den fällan. Men oddsen är inte på min sida. 

Lite piggare än igår och förrgår är man, men det är allt. Det kommer tyna bort sakta men säkert.

 

När man kollar runt bland de bloggar som finns här, möts man av mer depreission än glädje.

Vilket man i sin tur kan bli lite deprimerad av (ironiskt nog).

Tyvärr är det en förbannat ond cirkel.

Men det lustiga är hur problematiken bland bloggarna varierar.

För den ena har det varit en usel dag.

För den andra ÄR det ett uselt liv.

(För den tredje har en nagel gått sönder)

Att man verkligen lever med en svår depression. Inte sitter jag där, men inte tror jag att det är enkelt. Utifrån den psykiska ohälsa jag själv fått äran att bära på. Kan jag inte mer än att ta av hatten för den som kämpar med sin vardagligen.

 

Det är förjävligt att det skall vara på det viset. Så många människor som går igenom hemska saker. Speciellt så många unga människor. 

De flesta i tidig tonår. 13-14 åringar som i ännu tidigare ålder börjat få problem.

Herregud jag minns när jag var så gammal. 

Jämfört med andra hade jag det bra ställt. Men ändå mådde man skit. Osäker, dåligt självförtroende och förbannat mesig.

Sådan var jag, och jag ville inte leva.

De som då har det värre ställt, måste vara riktigt starka människor. Som tar striden varje dag.

 

De förtjänar respekt. De förtjänar stöttning. Och de förtjänar fan så mycket mer. För tro fan det är jobbigt att stötta upp sig själv.

Att göra det när man mår rätt dåligt är tufft.

Att försöka göra det när man är ett vrak. Tror inga ord kan förklara känslan.

 

Det är synd att man inte kan göra mer. Det jag kan göra är att skriva om det, men annars..

Om det funnits en Psykisk ohälsa - anti maskin..

Skall börja skissa på den och se vad som kommer fram.

 

Hur som helst. Önskar alla som mår dåligt, en riktigt god middag eller efterrätt. Så de kan njuta utav det lilla smaskiga i livet.

 


 

 
 
deninrekampen

deninrekampen

1 maj 2016 17:10

Jobbigt när man ska försöka dygna haha! Jag fick göra det för något år sen för att inte somna kl 7 på morgonen liksom, då brukade jag hålla mig från sängen!! Haha. Dock var det ganska lätt, då jag hade sådana svåra sömnproblem så jag somnade ändå inte haha.

Det känns verkligen i hjärtat när man kommer in på någon blogg där en 14 åring skriver om deras måeende och lägger ut bilder på självskadebeteende. Inte okej att må så i den åldern :/

Hoppas det går bra att dygna ;)

Ta hand om dig! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

blurredmind

1 maj 2016 20:30

Hej, ja det blev som jag förutspådde. Somnade inom en halvtimme efter inlägget kom upp.
Så får nog använda mig utav din taktik nästa gång. Att hålla mig ifrån sängen och soffan :)

Men det var iallafall skönt att höra att du inte har sådana problem :)

Så sant, det är inte roligt att se så många må dåligt. Särskilt de yngre som bara börjat med livet.

Detsamma kram!

 
Ingen bild

skotetmotlivet

2 maj 2016 21:41

Har precis hittat din blogg å älskar den redan :)

blurredmind

12 maj 2016 03:39

Jaha tack så mycket :D kul att du gillar den:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blurredmind - 23 oktober 2017 00:53

Jag rockade loss på löpbandet idag till Sean banans Copacabanana. Inget var omöjligt under dessa minuterar. Det var som att jag blev besatt. Allt fungerade så rytmiskt väl med mina steg och jag fick en väldans feeling. På löpbandet har man ett föns...

Av blurredmind - 5 juni 2017 19:47

I bilen på mataffärens parkering. Utan att veta varför jag har tagit mig hit. Jag behöver inte handla. Varför jag är tom i skallen med en nedstämd känsla är också ett mysterium. Dagen på jobbet har gått över förväntan bra. Skrattat och känt glädj...

Av blurredmind - 4 juni 2017 23:57


Det är fantastiskt hur tomt det kan bli i huvudet, när man väl skall anstränga sig. Såhär på kvällskvisten tänker man på alla världsliga ting. Gamla minnen flyger en upp i ansiktet. Enastående lösningar till förra seklets problem stryker förbi. S...

Av blurredmind - 7 februari 2017 21:08

Argh, jag vill hitta på något! Sitter i bilen på en parkering och frustrerar sönder. Jag skall vara ledig 2 dagar framöver. Så jag har tid att sysselsätta mig med något. Men det är just nu, som jag vill hålla igång! Jag vill vara aktiv, jag vill ...

Av blurredmind - 17 januari 2017 00:05

Han ligger där och trycker än. Djupt inpräntad i mitt inre. Jag tycker inte om det, jag vinner inget på det. Han irriterar och skaver. Det finns inga medel som hjälpt. Det har blivit bättre, genom alla år som gått. Men se på fan han finns kvar d...

Presentation


Hej du!
Här tänkte jag skriva av mig lite. Du kanske redan har fått nog av att läsa om elände, lycka och allt mittemellan.
Men jag skriver ändå, läs om du vill, på egen risk. ;)

Jag önskar dig en bra dag, Enjoy your day, it ain`t coming back.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards